Түр хүлээнэ үү
contact@iaac.mn
(976) 110
Гомдол гаргах
En
En
Бидний
тухай
Эрхэм зорилго, үндсэн зарчим, түүхэн замнал
Бүтэц, зохион байгуулалт
Удирдлага
Үйл ажиллагааны баталгаа
Хууль эрх зүй
Удирдлагаас баталсан шийдвэр /тушаал, зөвлөмж/
Хуульчилсан акт, дүрэм, журам, маягтын загвар
Харилцаа, хамтын ажиллагаа
ТББ хамтын ажиллагаа
Гадаад харилцаа
Гишүүнчлэл
Олон улсын туршлага
Ил тод
байдал
Байгууллагын үйл ажиллагаа
Жил, хагас жилийн үйл ажиллагааны тайлан
Жилийн төлөвлөгөө
Хэрэгжиж буй төслийн төсөв, санхүүгийн ил тод байдал
Хүний нөөц
Авлигатай тэмцэх газрын төрийн тусгай албан тушаалд анх орох иргэнээс мэргэшлийн шалгалт авах журам
Сул орон тооны зар
Ёс зүйн дүрэм
Сахилгын дүрэм
Шалгаруулалтын талаарх мэдээ
Шилэн данс
Урьдчилан сэргийлэх,
соён гэгээрүүлэх
Урьдчилан сэргийлэх үйл ажиллагаа
Авлигын шалтгаан, нөхцөлийг арилгах чиглэлээр
Зөвлөмж
Хэлэлцүүлэг
OECD Үнэлгээний тайлан
НҮБ-ын конвенц
Авлигын индекс /TI/
Соён гэгээрүүлэх үйл ажиллагаа
Ном, гарын авлага
Хэвлэмэл материал, сурталчилгаа
Видео
Сургалтын слайд, танилцуулга
Олон нийтийг хамарсан арга хэмжээ
Уралдаан, тэмцээн
Подкаст нэвтрүүлэг
Радио контент
Хяналт шалгалт,
дүн шинжилгээ
Хууль тогтоомж
Мэдүүлгийн бүрдүүлэлт, дүн шинжилгээний алба
Хувийн ашиг сонирхлын мэдүүлэг болон хөрөнгө, орлогын мэдүүлгийн мэдээллийн систем
Төрийн өндөр албан тушаалтнуудын хөрөнгө, орлогын мэдүүлэг /хураангуй/
Судалгаа шинжилгээ
Видео сургалт сурталчилгаа
Сурталчилгаа
ХАСХОМ цахим систем видео хичээл
ХАСХОМ шторк
Статистик, сургалт мэдээлэл
Статистик
Сургалтын мэдээлэл
Тоон мэдээлэл
Маягт
Хяналт шалгалтын алба
Нийтийн албанд томилогдохоор нэр дэвшсэн этгээдийн хувийн ашиг сонирхлын урьдчилсан мэдүүлэг
Авлига, ашиг сонирхлын зөрчил
Хасхом хяналт шалгалт
Зөвлөмж, гарын авлага, материал
Зөвлөмж
Ном, гарын авлага
ЭБАТ - ны сайн туршлага, санаачилга
Мөрдөн
шалгах
Мөрдөн шалгах үйл ажиллагаа
Статистик мэдээлэл
Эрэн сурвалжилж байна
Өргөдөл, гомдлын шийдвэрлэлт
Эрүүгийн хэргийн шийдвэрлэлт
Судалгаа
шинжилгээ
Авлигын эрсдэлийн үнэлгээ
Шударга байдлын үнэлгээ
Хүүхдийн шударга байдлын судалгаа
Улс төр, хууль хяналтын байгууллагын хүрээн дэх авлигын талаарх төсөөллийн судалгаа
Авлигын төсөөллийн индекс /ТИ/
"Шударга ёс" сэтгүүл
Хэвлэмэл материал
Бусад судалгаа, шинжилгээ
Өргөдөл, гомдол, мэдээлэл
Хувийн ашиг сонирхлын урьдчилсан мэдүүлэг
Авлигын индексийн судалгаа /2009, 2011, 2013/
Төрийн байгууллагын шударга байдлын түвшинг үнэлэх судалгаа /2010, 2012, 2014/
Бусад
Авлигатай тэмцэх
Үндэсний хөтөлбөр
Авлигатай тэмцэх үндэсний хөтөлбөрийг хэрэгжүүлэх арга хэмжээний төлөвлөгөө
Авлигатай тэмцэх үндэсний хөтөлбөрийн зорилт ба хэрэгжилт
Олон нийтийн
зөвлөл
Гомдол гаргах
contact@iaac.mn
(976) 110
card
Бидний
тухай
Эрхэм зорилго, үндсэн зарчим, түүхэн замнал
Бүтэц, зохион байгуулалт
Удирдлага
Үйл ажиллагааны баталгаа
Хууль эрх зүй
Удирдлагаас баталсан шийдвэр /тушаал, зөвлөмж/
Хуульчилсан акт, дүрэм, журам, маягтын загвар
Харилцаа, хамтын ажиллагаа
ТББ хамтын ажиллагаа
Гадаад харилцаа
Гишүүнчлэл
Олон улсын туршлага
Ил тод
байдал
Байгууллагын үйл ажиллагаа
Жил, хагас жилийн үйл ажиллагааны тайлан
Жилийн төлөвлөгөө
Хэрэгжиж буй төслийн төсөв, санхүүгийн ил тод байдал
Хүний нөөц
Авлигатай тэмцэх газрын төрийн тусгай албан тушаалд анх орох иргэнээс мэргэшлийн шалгалт авах журам
Сул орон тооны зар
Ёс зүйн дүрэм
Сахилгын дүрэм
Шалгаруулалтын талаарх мэдээ
Шилэн данс
Урьдчилан сэргийлэх,
соён гэгээрүүлэх
Урьдчилан сэргийлэх үйл ажиллагаа
Авлигын шалтгаан, нөхцөлийг арилгах чиглэлээр
Зөвлөмж
Хэлэлцүүлэг
OECD Үнэлгээний тайлан
НҮБ-ын конвенц
Авлигын индекс /TI/
Соён гэгээрүүлэх үйл ажиллагаа
Ном, гарын авлага
Хэвлэмэл материал, сурталчилгаа
Видео
Сургалтын слайд, танилцуулга
Олон нийтийг хамарсан арга хэмжээ
Уралдаан, тэмцээн
Подкаст нэвтрүүлэг
Радио контент
Хяналт шалгалт,
дүн шинжилгээ
Хууль тогтоомж
Мэдүүлгийн бүрдүүлэлт, дүн шинжилгээний алба
Хувийн ашиг сонирхлын мэдүүлэг болон хөрөнгө, орлогын мэдүүлгийн мэдээллийн систем
Төрийн өндөр албан тушаалтнуудын хөрөнгө, орлогын мэдүүлэг /хураангуй/
Судалгаа шинжилгээ
Видео сургалт сурталчилгаа
Сурталчилгаа
ХАСХОМ цахим систем видео хичээл
ХАСХОМ шторк
Статистик, сургалт мэдээлэл
Статистик
Сургалтын мэдээлэл
Тоон мэдээлэл
Маягт
Хяналт шалгалтын алба
Нийтийн албанд томилогдохоор нэр дэвшсэн этгээдийн хувийн ашиг сонирхлын урьдчилсан мэдүүлэг
Авлига, ашиг сонирхлын зөрчил
Хасхом хяналт шалгалт
Зөвлөмж, гарын авлага, материал
Зөвлөмж
Ном, гарын авлага
ЭБАТ - ны сайн туршлага, санаачилга
Мөрдөн
шалгах
Мөрдөн шалгах үйл ажиллагаа
Статистик мэдээлэл
Эрэн сурвалжилж байна
Өргөдөл, гомдлын шийдвэрлэлт
Эрүүгийн хэргийн шийдвэрлэлт
Судалгаа
шинжилгээ
Авлигын эрсдэлийн үнэлгээ
Шударга байдлын үнэлгээ
Хүүхдийн шударга байдлын судалгаа
Улс төр, хууль хяналтын байгууллагын хүрээн дэх авлигын талаарх төсөөллийн судалгаа
Авлигын төсөөллийн индекс /ТИ/
"Шударга ёс" сэтгүүл
Хэвлэмэл материал
Бусад судалгаа, шинжилгээ
Өргөдөл, гомдол, мэдээлэл
Хувийн ашиг сонирхлын урьдчилсан мэдүүлэг
Авлигын индексийн судалгаа /2009, 2011, 2013/
Төрийн байгууллагын шударга байдлын түвшинг үнэлэх судалгаа /2010, 2012, 2014/
Бусад
Авлигатай тэмцэх
Үндэсний хөтөлбөр
Авлигатай тэмцэх үндэсний хөтөлбөрийг хэрэгжүүлэх арга хэмжээний төлөвлөгөө
Авлигатай тэмцэх үндэсний хөтөлбөрийн зорилт ба хэрэгжилт
Олон нийтийн
зөвлөл
Мэдээлэл
Мэдээллүүд
Уралдаан, тэмцээн
М.Энх-Амар: Увсын ИТХ-ын дарга хөрөнгөө мэдүүлэлгүй нуусныг тогтоосон
М.Энх-Амар: Увсын ИТХ-ын дарга хөрөнгөө мэдүүлэлгүй нуусныг тогтоосон
Naranchuluun
2009-06-17
Уралдаан, тэмцээн
8704
уншсан
1
минут уншина
A-
A
A+
АТГ-ын Хяналт шалгалт, дүн шинжилгээний хэлтсийн ахлах ажилтан, ахлах комиссар М.Энх-Амартай ярилцлаа. Тус хэлтэс он гарсаар 900 гаруй албан тушаалтны хөрөнгө, орлогын мэдүүлгийг хянан шалгажээ. Үүнээс 201 албан тушаалтныхыг нарийвчлан шалгасан бөгөөд 17 нь хөрөнгө, орлогоо санаатайгаар худал мэдүүлснийг тогтоосон байна.
-Төрийн өндөр, дээд албан тушаалтнууд хөрөнгө, орлогын мэдүүлгээ худал мэдүүлсэн гэх мэдээлэл олонтоо гарах боллоо. Тухайлбал, Дорнод аймгийн Засаг дарга Ц.Жанлавтай холбоотой хэрэг байна. Харамсалтай нь, аймгийн ИТХ-ын тэргүүлэгчид нь түүнийг ажлаас нь огцоруулахгүй гэсэн шийдвэр гаргасан. Харин танайх үүнийг хууль бус шийдвэр хэмээн үзэж байгаа. Ярилцлагаа үүнээс эхлэх үү?
-Авлигатай тэмцэх газар Дорнод аймгийн Засаг даргыг хөрөнгө, орлогоо худал мэдүүлж, хууль зөрчсөн гэдгийг тогтоосон. Ингээд Авлигын эсрэг хуульд заасны дагуу Монгол Улсын Ерөнхий сайд болон Дорнод аймгийн ИТХ-д “Энэ албан тушаалтан хууль зөрчсөн байна. Иймээс холбогдох хууль тогтоомжийн дагуу хариуцлага тооцно уу” гэсэн утга бүхий албан бичгийг хүргүүлсэн. Гэтэл Дорнод аймгийн ИТХ-ын Тэргүүлэгчид хуралдаад энэ хүнийг огцруулахгүй гэсэн шийдвэр гаргасан нь хууль зөрчсөн үйлдэл юм. Тодруулбал, аймгийн Засаг даргыг огцоруулах эсэх тухай асуудлыг ИТХ-ын тэргүүлэгчид биш харин Иргэдийн төлөөлөгчдийн хуралдаанаар шийдэх ёстой. Иймээс бид Дорнод аймгийн Захиргааны хэргийн шүүхэд хандсан. Шүүх манай нэхэмжлэлийг хүлээж аваад Захиргааны хэрэг үүсгэж улмаар хариуцагч талыг хууль зөрчсөн гэж үзсэн. Аймгийн ИТХ-ын Тэргүүлэгчид ч гэсэн хууль зөрчсөн гэдгээ хүлээн зөвшөөрч шийдвэрээ хүчингүй болгосноор хэргийг хаасан байгаа. Уг нь шүүх хуралдааны өмнө буюу өнгөрсөн дөрөвдүгээр сарын 15-нд тус аймгийн ИТХ-ын хуралдаан болж хэлэлцэх асуудлынхаа жагсаалтыг батлахаар хуралдсан байгаа юм. Энэ үеэр аймгийн ИТХ-ын дарга Засаг даргаа огцруулах тухай асуудлыг хэлэлцэх асуудлын дараалалд оруулсан боловч хоёр намын бүлэг эхний хурлаар энэ асуудлыг оруулах шаардлагагүй гэж үзсэн байдаг. Энэ нь тус аймгийн ИТХ-ын төлөөлөгчид эхнээсээ л аймгийн Засаг даргадаа хариуцлага тооцох сонирхолгүй, хамгаалж үлдэх гэсэн нь харагдаж байгаа юм.
-ИТХ-ын төлөөлөгчид болон Тэргүүлэгчид нь Засаг даргаа хамгаалж үлдлээ гэлээ. Тэгвэл тэдэнд хариуцлага тооцох хууль эрх зүйн орчин бий юү. Тэд хууль зөрчсөн хүнийг хамгаалаад байна шүү дээ. Мөн энэ тохиолдолд хууль зөрчсөн аймгийн Засаг даргад хариуцлага тооцох өөр хууль зүйн үндэслэл бий юү?
-Хуульд ИТХ-ын нийт төлөөлөгчдын гурваны нэгээс доошгүй хувь нь Засаг даргаа огцруулах тухай санал гаргасан тохиолдолд асуудлыг хурал хэлэлцдэг. Энэ тохиолдолд ИТХ 15 хоногийн дотор хуралдаж, асуудлыг шийдэх хуулийн заалт байдаг. Эсвэл Ерөнхий сайд тухайн Засаг даргыг хууль зөрчсөн байна хэмээн аймгийн ИТХ-д асуудлыг тавьж болно. Энэ тохиолдод мөн л 15 хоногийн дотор хуралдаж, асуудлыг шийдэх ёстой юм. Яахав, энэ асуудалтай холбоотойгоор Засгийн газрын Хэрэг эрхлэх газраас манайд албан бичиг ирүүлсэн л дээ. Уг бичгээс тус аймгийн Засаг даргад хариуцлага тооцоход Ерөнхий сайдын зүгээс ямар нэг арга хэмжээ аваагүй юм байна гэдэг нь харагдаж байсан.
-ИТХ-д хариуцлага тооцох асуудлын тухайд юу хэлэх вэ?
-Тэдэнд хариуцлага тооцох хууль эрх зүйн орчин манайд байхгүй л дээ. Хамгийн гол нь, тус аймгийн ИТХ бүх зүйлийг хууль ёсны дагуу буюу бүрэн бүрэлдэхүүнээрээ хуралдаад ямар ч шийдвэр гаргасан түүнийгээ л манайд хууль ёсны дагуу мэдэгдэх ёстой.
-Ингэхэд өмнө нь манайд ийм төрлийн хэргийг шийдэж байсан уу?
-Шийдэж байсан. Саяхан гэхэд Дорнод аймгийн ерөнхий аудитар хөрөнгө, орлогоо худал мэдүүлсэн байсныг бид улсын Ерөнхий аудиторт мэдэгдсэнээр ажлаас нь чөлөөлсөн байгаа.
-Хэвлэлээр шуугиж байгаа бас нэг хэрэг бол ГЕГ-ын ажилтныг хөрөнгө, орлогын мэдүүлгээ санаатайгаар худал мэдүүлсэн гэх мэдээлэл. Гэтэл энэ асуудлаар ГЕГ-ын удирдлагууд танай эсрэг мэдээлэл хийсэн байсан. Та үүнд ямар тайлбар өгөх вэ?
-Гаалийн ажилтны тухайд бид тэдний хэлж байгаачлан хэн нэгний явуулгаар, бас өөрсдийнхөө санаачилгаар шалгаж байгаа юм үгүй. Манай газарт Пүрэвдулам гэдэг хүнтэй холбоотой гомдол, мэдээлэл ирсэн. Ер нь манай байгууллага албан тушаалтнуудтай холбоотой ирсэн өргөдөл гомдол бүрийг шалгадаг шүү дээ. Энэ журмын дагуу шалгаад хөрөнгө, орлогоо худал мэдүүлсэн болохыг тогтоосон. Бас энэ тухай ГЕГ-ын удирдалгуудад мэдэгдсэнээр тэд ирж уулзсан. Ингээд түүнд холбогдох материалыг нь үзээд “бид ажилтандаа хариуцлага тооцно” гэж хэлсэн. Үүнээс хойш сар гаруйн хугацаа өнгөрсөн байна. Харамсалтай нь, ямар арга хэмжээ авсан талаараа өнөөдрийг хүртэл манайд албан ёсны хариу ирүүлээгүй байна.
-Тэдний гүтгэлэг гэж үзэж байгаа шалтгаан нь юу юм бол?
-Энэ тухай өөрсдөө тайлбарлах байх. Гэхдээ ГЕГ-ын удирлагууд бидэнтэй ирж уулзахдаа бид хариуцлага тооцох гэхээр бусад ажилтнууд нэгнийгээ шалгуулах гээд байж болзошгүй гэж байсан.
-Энэ юу гэсэн үг вэ?
-Энэ хүндээ хариуцлага тооцох юм бол бусад нь бие биеийнхээ мууг үзэх байдлаар нэгнийгээ шалгуулаад байж болзошгүй гэж байсан. Яг энэ асуудалд манай байгууллагын байр суурь гэвэл, албан тушаалтнууд үнэхээр шударгаар ажиллаад, хөрөнгө, орлогын мэдүүлгээ үнэн зөв бөглөсөн бол айж эмээгээд байх явдалгүй шүү дээ. Харин болохгүй, бүтэхгүй нөхөд байгаа бол төрийн алба цэвэр байх ёстой гэдэг утгаараа бид хуулийн дагуу хариуцлага тооцоод л явна. Бид аливаа асуудалд ийм л байрь сууриас хандаж байгаа. Мөн яг үүнтэй ижил асуудал гэвэл Баянгол дүүргийн Засаг дарга Л.Амгалантай холбоотой баримт. Дүүргийн ИТХ нь Нийслэлийн Засаг даргаа хараад суучихдаг. Гэтэл нийслэлийн Засаг дарга энэ асуудалд ямар байр суурьтай байгаагаа өнөөдрийг хүртэл манайд мэдэгдээгүй.
-Төрийн байгууллагын удирдлагууд хууль зөрчсөн албан тушаалтнууддаа хариуцлага тооцохгүй байна гэлээ. Үүнийг та юу гэж ойлгож байна вэ?
-Тэдэнд авлигатай тэмцэх, төрийн албыг цэвэрлэх хүсэл сонирхол алга гэж л ойлгож байгаа. Саяхан бид Увс аймагт ажиллаад ирлээ. Тэгэхэд Аймгийн ИТХ-ын дарга нь хөрөнгө, орлогоо мөн л худал мэдүүлсэн байсан. Тодруулж хэлбэл, өөрийн эзэмшилд байдаг нэлээд хэдэн объектоо нуун дарагдуулсан байна. Иймд бид түүнд хариуцлага тооцох тухай асуудлыг мөн л ИТХ-д тавиад байгаа.
-Та төрийн өндөр дээд албан тушаалтнууд хууль зөрчсөн этгээдүүдэд хариуцлага тооцох асуудалд хойрго ханддаг гэж хэллээ. Ингэхэд дэлхийн бусад улс орон яадаг юм бол?
-Бусад улс орон хөрөнгө, орлогоо худал мэдүүлсэн болон өгөхгүй байгаа, эсвэл тухайн албан тушаалтан үндэслэлгүйгээр их хэмжээний хөрөнгө мөнгөтэй болсон бол ажлаас нь шууд халж, эрүүгийн хэрэг үүсгэн шалгадаг. Түүнчлэн, тухайн албан тушаалтан хөрөнгө, орлогын мэдүүлгээ хугацаанаас нь хожимдуулсан тохиолдолд албан тушаалыг нь бууруулж эсвэл цалинг нь тодорхой хувиар хасах жишээтэй. Харин манай хууль тогтоомжид энэ тохиолдолд ганцхан ажлаас халах үндэслэл болно гэсэн заалт байдаг. Иймээс хэрэгжүүлэхэд жаахан төвөгтэй байх шиг байна.
-АТГ-аас төрийн өндөр дээд албан хаагчдаас хөрөнгө, орлогын мэдүүлэг аваад гурван жил болж байна. Хамгийн сүүлд авсан мэдүүлгийг саяхан олон нийтэд ил тод зарласан. Гэтэл түүнийг харсан зарим нь үнэнчээр мэдүүлж чадаж байна уу хэмээн эргэлзэж байна. Ингэхэд шинэ хөрөнгө орлогын мэдүүлэгийг үнэн зөв эсэхийг хянах боломж бий юу?
-Төрийн өндөр дээд албан тушаалтнуудын хөрөнгө, орлогын мэдүүлгийг олон нийтэд ил тод мэдээлж байгаа. “Төрийн мэдээлэл” эмхэтгэл болон байгууллагынхаа вэб сайтаар дамжуулж. Үүнтэй холбоотойгоор хэвлэл мэдээллийн хэрэгслэлээр янз бүрийн л мэдээлэл гарч байна, таны асууж байгаачлан. Энэ асуудалд манай байгууллагын байр суурь ямар байна вэ гэвэл, Авлигын эсрэг хуульд зааснаар бол албан тушаалтнууд хөрөнгө, орлогын мэдүүлгээ үнэн зөв мэдүүлэх үүрэгтэй гэж заасан байдаг. Иймээс тэднийг хуульд заасны дагуу үнэн зөв мэдүүлсэн байх л гэж найдаж байна. Үнэндээ нуусан, хаасан зүйл байхыг үгүйсгэхгүй. Энэ нь ч төрийн өндөр албан тушаалтан тухайлбал, аймгийн Засаг дарга нарыг шалгахад эхнээсээ нотлогдож байгаа. Гэхдээ бидэнд бүгдийг нь хардаж сэрдээд, шалгаад байх хууль эрх зүйн үндэслэл байхгүй. Хамгийн гол нь олон нийт тэр хүний тухай мэдээлэл өгсөн тохиолдолд бид шалгана. Шалгалтынхаа хариуг тэдэнд эргээд мэдэгдэнэ. Бидний ажиллах хууль эрх зүйн орчин энэ юм даа.
-Танай байгууллага өндөр дээд албан тушаалтнуудын хөрөнгө, орлогын мэдүүлэгтэй холбоотой цөөнгүй асуудлыг шалгаж байгаа. Гэвч үр дүн нь тийм ч сайн биш байна. Үүнийг танай байгууллагын хүч сул байна гэж ойлгож болох уу?
-Тэгж ойлгож болно оо. Яг л тийм нөхцөл байдал үүсчихээд байгаа.
-Тэгвэл хүчтэй болгохын тулд таны бодлоор яах ёстой вэ?
-АТГ, Засгийн газартай хамтраад авлигатай тэмцэх асуудлаар тодорхой төлөвлөгөө боловсруулсан. Мэдээж бидний ажлыг дэмжиж ажиллаж байгаа маш олон байгууллага байна. Тэдэнд баярладаг. Хамгийн гол асуудал гэвэл, албан тушаалтанд хариуцлага тооцох механизм нь тухайн байгууллагын удирдлагад байдаг учраас хуулийг хэрэгжүүлэхэд хүндрэлтэй асуудал гарч байгаа. Үүнийг нуух аргагүй. Иймээс хариуцлагын тогтолцоог өөрчлөх ёстой. Товчхондоо бол манай байгууллагад зөрчил гаргасан албан тушаалтанд хүчтэй хариуцлага тооцдог болох тийм л хууль, эрх зүйн орчин хэрэгтэй байна. Тухайлбал, хэн нэгэн албан тушаалтан хөрөнгө, орлогоо худал мэдүүлж энэ нь батлагдсан тохиолдолд бид арга хэмжээг шууд авдаг байх жишээтэй. Тэрнээс биш ганц албан бичиг явуулчихаад хүлээгээд суугаад байх нь санасан хэмжээний үр дүн авчрахгүй байна шүү дээ.
-Хөрөнгө, орлогын мэдүүлгийн маягтыг дахин шинэчлэх гэж байгаа гэсэн. Яагаад?
-Маягтыг сайжруулах, боловсронгуй болгох зайлшгүй шаардлага байгаа юм. Иймээс бид саналаа боловсруулаад УИХ-д хүргүүлсэн. Одоо ашиглаж буй маягтад дутуу, дулимаг зүйл бий. Зарим мэдээллийг дутуу авах бас бөглөхгүй байх гээд. Иймээс манай байгууллага бусад орны хөрөнгө, орлогын мэдүүлэг болон туршлага зэргээс санаа авч өөрийн орны онцлогт тохируулан маягтыг өөрчилж байгаа. Ингэснээр албан тушаалтнууд шууд хараад бөглөчихөөр тийм л хялбар болгож байгаа юм. Мөн цахим хэлбэрээр бөглөдөг болгохоор Дэлхийн банктай хамтарч ажиллаж байна. Ингэснээр хүссэн хүн болгон хэний ч хөрөнгө, орлогын мэдүүлгийг чөлөөтэй үздэг болох жишээтэй. Мөн шинээр ашиг сонирхлын зөрчлийн мэдүүлэг гэж авахаар болж байгаа.
-Энэ талаар тодруулаач?
Монгол Улсын Ерөнхийлөгч Ашиг сонирхлын эсрэг хуулийн төсөл санаачилсан шүү дээ. Энэ төслийг удахгүй УИХ хэлэлцэх байх. Үүнтэй уялдуулан ийм мэдүүлэг авахаар болсон. Хүмүүс гайхаж байж магадгүй. Ашиг сонирхлын зөрчлийн мэдүүлэг гэж юу юм бэ гэж. Энэ нь тухайн албан тушаалтантай холбоотой ах дүүс, аж ахуй нэгж болон бүлэглэлийн талаархи бүрэн мэдээллийг авна гэсэн үг юм. Бас тухайн албан хаагч төрийн байгууллагад ажиллаж байх хугацаандаа өөр бизнес хийж байна уу, үгүй юү гэдгийг тодорхой болгох юм. Бусад оронд ч бас ийм маягт байдаг. Ингэснээр бид нийтээрээ авлигаас урьдчилан сэргийлж чадна гэж ойлгож болно. Бид ийм л зорилготой ажиллаж байна. Дашрамд хэлэхэд, манай байгууллага, иргэдээс авлигын талаархи мэдээллийг байнга авдаг. Иймээс бидэнд хүссэн цагтаа мэдээлэл өгч болно. Түүнчлэн төрийн албан тушаалтнууд ч гэсэн ямар ч хөрөнгөтэй, орлоготой бай хамгийн гол нь түүнийгээ үнэн зөв мэдүүлж, төрд шударгаар ажиллаж байгаагаа батлах шаардлагатай юм.
Л.Оюунгэрэл
Naranchuluun
ВА-ийг үүсгэн байгуулагч, Докторант, IT инженер, технологийн зөвлөх
Бусад нийтлэл
“Төсвийн төлөвлөлт, гүйцэтгэл, тайлагналт, хяналтыг сайжруулах нь” сэдэвт хэлэлцүүлгийг зохион байгуулав
Вьетнам улсын шингэн хүнсний магнат 40 сая долларын залилангийн хэргээр найман жилийн хорих ял сонслоо
Авлигын эсрэг сургалтад 1765 иргэн, албан тушаалтныг хамруулав
Монгол Улсын Ерөнхийлөгч У.Хүрэлсүх: Авлигын гэмт хэрэг үйлдсэн этгээдэд тохирох ял шийтгэл оногдуулж байх нь шударга ёсны зарчим
Авлигыг мэдээлэх 110 тусгай дугаараар 235 дуудлага хүлээн авав
Испанийн Ерөнхий сайд огцрох талаар бодож байсан ч эцэст нь үлдэхээр болсноо мэдэгдлээ
Хятадын Хөлбөмбөгийн Холбооны экс даргад 8 сая фунт стерлингийн авлига авсан хэргээр бүх насаар нь хорих ял оноолоо
Албан тушаалтны ашиг сонирхлын зөрчилд хамаарах 76 гомдол, мэдээллийг хянан шалгав
Венесуэл улсын газрын тосны сайд асан Эль Айсами дахин гавтай гарч ирэв
Эрүүгийн болон хэрэг бүртгэлтийн хэрэгт нийт 12 объектод нэгжлэгийн ажиллагаа явуулав