Түр хүлээнэ үү
contact@iaac.mn
(976) 110
Гомдол гаргах
En
En
Бидний
тухай
Эрхэм зорилго, үндсэн зарчим, түүхэн замнал
Бүтэц, зохион байгуулалт
Удирдлага
Үйл ажиллагааны баталгаа
Хууль эрх зүй
Удирдлагаас баталсан шийдвэр /тушаал, зөвлөмж/
Хуульчилсан акт, дүрэм, журам, маягтын загвар
Харилцаа, хамтын ажиллагаа
ТББ хамтын ажиллагаа
Гадаад харилцаа
Гишүүнчлэл
Олон улсын туршлага
Ил тод
байдал
Байгууллагын үйл ажиллагаа
Жил, хагас жилийн үйл ажиллагааны тайлан
Жилийн төлөвлөгөө
Хэрэгжиж буй төслийн төсөв, санхүүгийн ил тод байдал
Хүний нөөц
Авлигатай тэмцэх газрын төрийн тусгай албан тушаалд анх орох иргэнээс мэргэшлийн шалгалт авах журам
Сул орон тооны зар
Ёс зүйн дүрэм
Сахилгын дүрэм
Шалгаруулалтын талаарх мэдээ
Шилэн данс
Урьдчилан сэргийлэх,
соён гэгээрүүлэх
Урьдчилан сэргийлэх үйл ажиллагаа
Авлигын шалтгаан, нөхцөлийг арилгах чиглэлээр
Зөвлөмж
Хэлэлцүүлэг
OECD Үнэлгээний тайлан
НҮБ-ын конвенц
Авлигын индекс /TI/
Соён гэгээрүүлэх үйл ажиллагаа
Ном, гарын авлага
Хэвлэмэл материал, сурталчилгаа
Видео
Сургалтын слайд, танилцуулга
Олон нийтийг хамарсан арга хэмжээ
Уралдаан, тэмцээн
Подкаст нэвтрүүлэг
Радио контент
Хяналт шалгалт,
дүн шинжилгээ
Хууль тогтоомж
Мэдүүлгийн бүрдүүлэлт, дүн шинжилгээний алба
Хувийн ашиг сонирхлын мэдүүлэг болон хөрөнгө, орлогын мэдүүлгийн мэдээллийн систем
Төрийн өндөр албан тушаалтнуудын хөрөнгө, орлогын мэдүүлэг /хураангуй/
Судалгаа шинжилгээ
Видео сургалт сурталчилгаа
Сурталчилгаа
ХАСХОМ цахим систем видео хичээл
ХАСХОМ шторк
Статистик, сургалт мэдээлэл
Статистик
Сургалтын мэдээлэл
Тоон мэдээлэл
Маягт
Хяналт шалгалтын алба
Нийтийн албанд томилогдохоор нэр дэвшсэн этгээдийн хувийн ашиг сонирхлын урьдчилсан мэдүүлэг
Авлига, ашиг сонирхлын зөрчил
Хасхом хяналт шалгалт
Зөвлөмж, гарын авлага, материал
Зөвлөмж
Ном, гарын авлага
ЭБАТ - ны сайн туршлага, санаачилга
Мөрдөн
шалгах
Мөрдөн шалгах үйл ажиллагаа
Статистик мэдээлэл
Эрэн сурвалжилж байна
Өргөдөл, гомдлын шийдвэрлэлт
Эрүүгийн хэргийн шийдвэрлэлт
Судалгаа
шинжилгээ
Авлигын эрсдэлийн үнэлгээ
Шударга байдлын үнэлгээ
Хүүхдийн шударга байдлын судалгаа
Улс төр, хууль хяналтын байгууллагын хүрээн дэх авлигын талаарх төсөөллийн судалгаа
Авлигын төсөөллийн индекс /ТИ/
"Шударга ёс" сэтгүүл
Хэвлэмэл материал
Бусад судалгаа, шинжилгээ
Өргөдөл, гомдол, мэдээлэл
Хувийн ашиг сонирхлын урьдчилсан мэдүүлэг
Авлигын индексийн судалгаа /2009, 2011, 2013/
Төрийн байгууллагын шударга байдлын түвшинг үнэлэх судалгаа /2010, 2012, 2014/
Бусад
Авлигатай тэмцэх
Үндэсний хөтөлбөр
Авлигатай тэмцэх үндэсний хөтөлбөрийг хэрэгжүүлэх арга хэмжээний төлөвлөгөө
Авлигатай тэмцэх үндэсний хөтөлбөрийн зорилт ба хэрэгжилт
Олон нийтийн
зөвлөл
Гомдол гаргах
contact@iaac.mn
(976) 110
card
Бидний
тухай
Эрхэм зорилго, үндсэн зарчим, түүхэн замнал
Бүтэц, зохион байгуулалт
Удирдлага
Үйл ажиллагааны баталгаа
Хууль эрх зүй
Удирдлагаас баталсан шийдвэр /тушаал, зөвлөмж/
Хуульчилсан акт, дүрэм, журам, маягтын загвар
Харилцаа, хамтын ажиллагаа
ТББ хамтын ажиллагаа
Гадаад харилцаа
Гишүүнчлэл
Олон улсын туршлага
Ил тод
байдал
Байгууллагын үйл ажиллагаа
Жил, хагас жилийн үйл ажиллагааны тайлан
Жилийн төлөвлөгөө
Хэрэгжиж буй төслийн төсөв, санхүүгийн ил тод байдал
Хүний нөөц
Авлигатай тэмцэх газрын төрийн тусгай албан тушаалд анх орох иргэнээс мэргэшлийн шалгалт авах журам
Сул орон тооны зар
Ёс зүйн дүрэм
Сахилгын дүрэм
Шалгаруулалтын талаарх мэдээ
Шилэн данс
Урьдчилан сэргийлэх,
соён гэгээрүүлэх
Урьдчилан сэргийлэх үйл ажиллагаа
Авлигын шалтгаан, нөхцөлийг арилгах чиглэлээр
Зөвлөмж
Хэлэлцүүлэг
OECD Үнэлгээний тайлан
НҮБ-ын конвенц
Авлигын индекс /TI/
Соён гэгээрүүлэх үйл ажиллагаа
Ном, гарын авлага
Хэвлэмэл материал, сурталчилгаа
Видео
Сургалтын слайд, танилцуулга
Олон нийтийг хамарсан арга хэмжээ
Уралдаан, тэмцээн
Подкаст нэвтрүүлэг
Радио контент
Хяналт шалгалт,
дүн шинжилгээ
Хууль тогтоомж
Мэдүүлгийн бүрдүүлэлт, дүн шинжилгээний алба
Хувийн ашиг сонирхлын мэдүүлэг болон хөрөнгө, орлогын мэдүүлгийн мэдээллийн систем
Төрийн өндөр албан тушаалтнуудын хөрөнгө, орлогын мэдүүлэг /хураангуй/
Судалгаа шинжилгээ
Видео сургалт сурталчилгаа
Сурталчилгаа
ХАСХОМ цахим систем видео хичээл
ХАСХОМ шторк
Статистик, сургалт мэдээлэл
Статистик
Сургалтын мэдээлэл
Тоон мэдээлэл
Маягт
Хяналт шалгалтын алба
Нийтийн албанд томилогдохоор нэр дэвшсэн этгээдийн хувийн ашиг сонирхлын урьдчилсан мэдүүлэг
Авлига, ашиг сонирхлын зөрчил
Хасхом хяналт шалгалт
Зөвлөмж, гарын авлага, материал
Зөвлөмж
Ном, гарын авлага
ЭБАТ - ны сайн туршлага, санаачилга
Мөрдөн
шалгах
Мөрдөн шалгах үйл ажиллагаа
Статистик мэдээлэл
Эрэн сурвалжилж байна
Өргөдөл, гомдлын шийдвэрлэлт
Эрүүгийн хэргийн шийдвэрлэлт
Судалгаа
шинжилгээ
Авлигын эрсдэлийн үнэлгээ
Шударга байдлын үнэлгээ
Хүүхдийн шударга байдлын судалгаа
Улс төр, хууль хяналтын байгууллагын хүрээн дэх авлигын талаарх төсөөллийн судалгаа
Авлигын төсөөллийн индекс /ТИ/
"Шударга ёс" сэтгүүл
Хэвлэмэл материал
Бусад судалгаа, шинжилгээ
Өргөдөл, гомдол, мэдээлэл
Хувийн ашиг сонирхлын урьдчилсан мэдүүлэг
Авлигын индексийн судалгаа /2009, 2011, 2013/
Төрийн байгууллагын шударга байдлын түвшинг үнэлэх судалгаа /2010, 2012, 2014/
Бусад
Авлигатай тэмцэх
Үндэсний хөтөлбөр
Авлигатай тэмцэх үндэсний хөтөлбөрийг хэрэгжүүлэх арга хэмжээний төлөвлөгөө
Авлигатай тэмцэх үндэсний хөтөлбөрийн зорилт ба хэрэгжилт
Олон нийтийн
зөвлөл
Мэдээлэл
Мэдээллүүд
Уралдаан, тэмцээн
Албан тушаалтнуудын нуусан хөрөнгө, орлогыг илрүүллээ
Албан тушаалтнуудын нуусан хөрөнгө, орлогыг илрүүллээ
Naranchuluun
2011-08-03
Уралдаан, тэмцээн
4230
уншсан
1
минут уншина
A-
A
A+
-ХОТЫН ГААЛИЙН ГАЗРЫН ДАРГА ОРОН СУУЦ, ДӨРВӨН АВТОМАШИН, ХОЁР КОМПАНИА, НМХГ-ЫН АХЛАХ БАЙЦААГЧ ГУРВАН ОРОН СУУЦ, ҮНЭЭНИЙ ФЕРМ, 313 ХУВЬЦААГАА НУУСАН БАЙЖЭЭ -
Хөрөнгө, орлогын мэдүүлгээ хугацаанд нь гаргаж өгөөгүй, эсвэл эх үүсвэрийг нь заагаагүй албан тушаалтнуудын мэдүүлгийг нягтлан шалгаснаар үл хөдлөх хөрөнгө, банкин дахь төгрөгийн хадгаламж, хувьцаа зэргийг илрүүлсэн байна. Тиймээс төрийн албан хаагчийн тангаргаа зөрчсөн дээрх нэр бүхий албан хаагчийг үүрэгт ажлаас нь түдгэлзүүлэх шийдвэрийг Нийслэлийн мэргэжлийн хяналтын газрын дарга Л.Бямбасүрэн гаргасан байна.
Ц.Жанлавын асуудлаар АТГ-аас ЕрӨнхий сайдад албан бичиг хүргүүлжээ
Ийнхүү хөрөнгө орлогоо худал мэдүүлэгсэд байна. Түүнээс гадна “муу дээр муухай” гэдэг шиг худал мэдүүлснийг тогтоож хариуцлага тооцох гэхээр гэдийгээд суугаа нь бас байх юм. Үүний “амьд жишээ” бол Дорнод аймгийн Засаг дарга Ц.Жанлав. Тэрээр өөрийн болон эхнэрийнхээ нэр дээр бүртгэлтэй хоёр орон сууц, барилга байгууламжийг бусдад худалдаж олсон 50 сая төгрөгийн орлого, өөрийн эзэмшлийн “Дорнод” бөхийн өргөөнөөс олдог орлогоо нуусныг илрүүлсэн ч өнөөг хүртэл ямар ч хариуцлага хүлээгээгүй явна. Аймгийн ИТХ-ын тэргүүлэгчдэд энэ талаар албан бичиг илгээсэн ч Засаг даргаа хөрөнгө орлогоо мэдүүлэхдээ, “мартамхай” байсныг нь “уучлаад” өнгөрөөжээ.
-Увс аймгийн ИТХ-ын дарга Д.Батсайхан өөрийн өмчлөлийн 11 барилга байгууламж, үл хөдлөх хөрөнгийг 2008, 2009 онд дараалан нуусан байх юм.
-ГЕГ-ын байцаагч Д.Пүрэвдулам ч хөрөнгө, орлогоо мэдүүлэхдээ хагасыг нь мартаж орхисон байв. Тэрээр гэр бүлийн гишүүдийнхээ нэр дээр байдаг банкин дахь төгрөгийн хадгаламж, хувьцаа худалдаж олсон их хэмжээний орлого, аж ахуйн нэгж зэргээ мэдүүлээгүй нь тогтоогдсон. Түүнийг ийнхүү хөрөнгө, орлогоо худал мэдүүлсэн асуудлаар өнгөрсөн тавдугаар сард ГЕГ-ын даргад албан тоот явуулсан ч огт хариу ирүүлээгүй гэнэ.
Энэ бүхнээс харахад, хөрөнгө, орлогоо хагас дутуу мэдүүлэхэд хариуцлага хүлээдэггүй юм байна гэх хандлага бий болохгүй гэх газаргүй.
Хөрөнгө, орлогоо худал мэдүүлсэн албан тушаалтан бүрт хариуцлага тооцох боломжгүй байгаа нь одоогийн хууль тогтоомжийн заалт оновчгүйтэй холбоотой гэж хэлэх хүн олон байна.
Дорнод аймгийн Засаг дарга Ц.Жанлавыг хөрөнгө, орлогоо худал мэдүүлснийг тогтоож, Авлигын эсрэг хуульд заасны дагуу хариуцлага тооцох бичгийг аймгийн ИТХ, Засгийн газрын Хэрэг эрхлэх газар, Ерөнхий сайдад хүргүүлсэн ч аймгийн ИТХ-аас АТГ-т хариу ирж.Тэгэхдээ, “Хөрөнгө орлогоо худал мэдүүлсэн бол заавал албан тушаалаас огцруул гэсэн юм алга, үндэслэл болно л гэсэн байна” гэж уг хариу бичигт гэдийжээ.
Ингэж л хариулах нөхцөл байдал үүсчээ. Тиймээс төрийн албан хаагч хөрөнгө, орлогоо санаатай худал мэдүүлсэн нь шалгалтаар тогтоогдсон бол заавал хариуцлага тооцохоор чангатган хуульчилж өгөх шаардлага тулгарч байгааг дээрх жишээнээс харж болно. Албан тушаалтан хууль зөрчиж мэдүүлсэн нь тогтоогдвол хариуцлага тооцох албан бичгийг харъяа байгууллагын удирдлагад хүргүүлдэг. Авлигын эсрэг хуулийн 13.5-д хөрөнгө, орлогын мэдүүлгээ хугацаа хожимдуулж гаргасан, эсвэл бүртгүүлээгүй буюу санаатай худал мэдүүлсэн бол энэ нь тухайн албан тушаалтныг огцруулах, түдгэлзүүлэх, халах үндэслэл болно гэж заасныг уг албан бичигт сануулдаг аж. Хуульд заасан энэ хариуцлагыг тооцох эрх нь одоогоор тухайн албан тушаалтны удирдлагад байгаа ч хариуцлага тооцоогүй нь олон. Албан хаагчдаа арга хэмжээ авсан эсэх тухай хариугаа хугацаанд нь өгөөгүй албан тушаалтныг 150-200 мянган төгрөгөөр торгох заалт бий. Төрийн байгууллагын удирдлагуудад энэ торгууль юу ч биш санагддаг байж магадгүй. Тэгээд ч “хуульд халах үндэслэл болно гэснээс хал гээгүй байна” гэж мөчөөрхөж суудаг юм байх.
Бидний хөрш БНХАУ-д гэхэд төрийн албан хаагч хөрөнгө, орлогоо худал мэдүүлсэн бол шууд ажлаас нь чөлөөлж, эрүүгийн хэрэг үүсгэн тухайн хөрөнгийг ямар аргаар олсныг шалгадаг байна. Харин манайд бол эсрэгээрээ.
АЛБАН ТУШААЛТАНД ТООЦОХ ХАРИУЦЛАГЫГ ЧАНГАТГАХ ТӨСӨЛ БОЛОВСРУУЛЛАА
Хөрөнгө, орлогоо худал мэдүүлснийг шалгаж тогтоочихоод хариуцлага тооцолгүй орхивол мэдүүлэг авахын ч хэрэг алга. Хэн хэндээ ажил удаж, цаас бөглөж суухын хэрэг юу байна. Ингэж нэг нь бөглөж, нөгөө нь шалгаад өнгөрсөөр байх уу. Тэгвэл хөрөнгөө худал мэдүүлсэн бол заавал хариуцлага тооцох, тооцох хариуцлагыг тодорхой болгож чангатгахаар холбогдох байгууллагаас ажлын хэсэг гаргасан мэдээлэл байна. Ажлын хэсгийнхэн Авлигын эсрэг хууль болон Төрийн албаны тухай хууль, Хөдөлмөрийн тухай хуульд нэмэлт өөрчлөлт оруулах төслийг боловсруулж, УИХ-д өргөн барьсан гэнэ. Хөрөнгөө худал мэдүүлсэн албан тушаалтан хээв нэг ажлаа хийж байгааг өөрчлөхийн тулд үндэсний хууль тогтоомжоо Авлигын эсрэг НҮБ-ын конвенцид нийцүүлэх юм байна.
Авлигын эсрэг НҮБ-ын конвенцид хөрөнгө, орлогоо худал мэдүүлснийг хууль бусаар баяжих гэсэн томъёололд оруулан эрүүгийн хэрэг үүсгэхээр тусгасан байдаг аж. “Төрийн албан тушаалтан өөрийн орлоготойгоо харьцуулахад их хэмжээний хөрөнгөтэй болсноо үндэслэлтэйгээр тайлбарлаж чадахгүй бол үүнийг эрүүгийн ял хүлээлгэх арга хэмжээ авах” хэмээн заасан нь энэ юм. Эс тэгвээс төрийн албан хаагчид ямар замаар олсон нь мэдэгдэхгүй хөрөнгө, орлогоо нууж, тэр нь илэрлээ ч хариуцлага тооцохгүй байх жишиг тогтож магадгүй нь.
С.Сосоржав “Үндэсний шуудан” сонин
Naranchuluun
ВА-ийг үүсгэн байгуулагч, Докторант, IT инженер, технологийн зөвлөх
Бусад нийтлэл
Авлигыг мэдээлэх 110 дугаараар 122 дуудлага хүлээн авав
Нийтийн албанд томилогдох 490 иргэний урьдчилсан мэдүүлгийг хянав
Европын холбооны прокурорууд Европын хөрөнгө оруулалтын банкны Экс ерөнхийлөгчийг авлигын хэргээр шалгаж байна
47,2 мянган албан тушаалтны 2023 оны ХОМ-ийг цахим системд байршууллаа
ЕАБХАБ-ын Авлигатай тэмцэх олон улсын бага хурал хөрөнгө хураах асуудлаар хэлэлцүүлэг зохион байгууллаа
"Адидас" компани Хятадын салбар дахь ажилтнуудаа "их хэмжээний хахууль авсан" хэргээр шалгуулж байна
Иргэн, хуулийн этгээдээс 61 өргөдөл, гомдлыг хүлээн авав
Ашиг сонирхлын зөрчилд хамаарах 39 гомдол, мэдээллийг хянан шалгав
Гэмт хэргийн шинжтэй 16 гомдол, мэдээлэлд хэрэг бүртгэлтийн хэрэг нээв
Малайз улсын баялгийн сан болох “1MDB”-ээс хулгайлагдсан 156 сая долларыг буцаан өгсөн гэж АНУ-ын Элчин сайдын яам мэдэгдэв